Štipcovačka na tvrdé a mäkké spoluhlásky

Hovorí sa, že opakovanie je matka múdrosti. Aby sme tomu učinili zadosť, tak sme sa do toho pustili. Hoci je naša domaškoláčka nadchádzajúca štvrtáčka, zistila som, že sa na chvíľu potrebujeme vrátiť do druhého ročníka.

Zdá sa, že to množstvo „íčiek“ a „ypsilonov“ po tvrdých a mäkkých spoluhláskach robí väčšie problémy ako vybrané slová. Keďže písanie cvičení v zošite v našom prípade nie je veľmi efektívne, pripravila som jej „štipcovačku“.

Vybrala som niektoré slovázatiaľ presne päťdesiat – a urobila z nich kartičky. Práca s nimi je vcelku jednoduchá, dieťa pripne štipček na to i, í, y alebo ý, ktoré považuje za správne.

Následne si môže svoju prácu samé skontrolovať. Jednou možnosťou je použiť kľúč so správnymi riešeniami. Iný spôsob je označiť na druhej strane kartičky tú správnu voľbu bodkou. Keďže máme vynaliezavú študentku, takýto postup som u nás zavrhla:)).

Ak so svojimi deťmi tiež riešite, čo sa píše po mäkkých a tvrdých spoluhláskach, môžete si stiahnuť súbor s kartičkami.

Štipcovacie kartičky vyzerajú takto:

Celý súbor obsahuje päť strán, na každej je desať slov. Verziu v pdf nájdete tu: kartičky tvrdé mäkké 1

Keďže niektoré slová majú viac ako jedno miesto na doplnenie, ich označovanie sme vyriešili viacerými štipčekmi. Prvej chýbajúcej hláske i, í, y alebo ý patrí štipec s číslom 1, za ňou nasledujúci prázdny priestor je určený pre štipec s číslom 2. Zrozumiteľnejšie to hádam bude vďaka obrázku nižšie.

Okrem toho, ak by ste si chceli repertoár slovíčok rozšíriť aj o svoje vlastné kúsky (kým dorobím ďalšie), pripájam tiež prázdnu šablónu, do ktorej si môžete aspoň ručne zapísať to, čo si potrebuje precvičiť vaše dieťa.

Stiahnuť si ju môžte tu: štipcovačka prázdna na doplnenie

Spomínaný kľúč obsahuje všetky použité slová s farebným rozlíšením. Voľný priestor slúži na dopísanie vlastných slov v prípade, že by ste si chceli precvičiť aj iné…

Veľa úspechov i zábavy:)

Natália Sollárová
Som kreatívna žena mnohých záujmov i skúseností. Dnes to všetko prepájam a inšpirujem k životu, v ktorom rodič nie je obeťou, ale uvedomelým aktívnym človekom, ktorý vie, aký je jeho cieľ a kráča za ním spôsobom rešpektujúcim seba i dieťa. Mám prax poradkyne pri dojčení, lektorky viazania bábätiek do šatky, učiteľky v Montessori škôlke i lektorky v Montessori centre, niekoľkoročnom domácom vzdelávaní svojho dieťaťa (homeschoolingu) i redaktorky v novinách... Môj príbeh nájdete tu >>
Komentáre
  1. Dominika píše:

    Dobrý deň. Máme doma druháka a vaše pomôcky nám veľmi pomohli pri učení. Som vám veľmi vďačná. Robíte skvelú prácu. Istotne všetko využijem aj pri dcérke ktorá bude teraz prváčka. Dúfam že sa vám podarí dopracovať aj ostatné vybrané slová.
    Ďakujem som vaša veľká obdivovateľka.

    • Natália Sollárová píše:

      Milá Dominika, ďakujem Vám veľmi pekne za spätnú väzbu a teším sa, že Vám materiály pomohli. Určite by som rada pridala aj ďalšie – postupne, ako to časovo pôjde. Všetko dobré prajem a ešte raz ďakujem:)

  2. Mirka píše:

    Aj ja sa pridávam. Som vďačná Vám za takúto pomoc. Učìme sa doma a moja dcéra je úplne presne ten typ vynaliezavej študentky ako tá vaša. Keď čítam čo platí na tú vašu už viem,že to môžem spokojne skúsiť aj na mojej dcére. A z učenia je zrazu zábava a hlavne spokojnosť na oboch stranách. Chodím sem rada a často. Som vďačná hlavne za to,že nemusím popri ďalších povinností vysedávať hodiny a dumať ako vymyslieť veci tak aby sa danú látku naučila efektívne a s radosťou. Už Ste to spravili za mňa Vy. Ja môžem ten svoj ušetrený čas efektívne rozdeliť medzi ostatné deti.

    • Natália Sollárová píše:

      Milá Mirka,
      ďakujem veľmi pekne za takúto odozvu a mám radosť, že je u vás učenie zábava:) Prajem všetko len to dobré…

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *